REPORTAGE. De eerste Upper at Home-party in 8 maanden: “Sorry dames, die prikkelende crème mogen jullie door corona niet uittesten. Maar ik garandeer een nog intenser hoogtepunt”

Blog overzicht

BRUGGE/KORTRIJK

Van massageoliekaars over ‘mousse magique’ tot speeltjes op batterijen, en dat allemaal in je eigen huiskamer: na acht maanden zijn de Upper at Home-feestjes terug van weggeweest. Op de eerste avond dat het mocht, gingen we mee om te zien, ruiken, voelen en proeven. Ergens in West-Vlaanderen beleefden dames - en één man - plezier, coronaregels of niet. “Dat homeparties eindelijk weer mogen, is geen moment te vroeg. Want onze rol gaat veel verder dan je denkt”, zegt consulente Charlotte, terwijl ze de ‘Porsche onder de seksspeeltjes’ bovenhaalt.

Joyce Mesdag 12-06-21, 06:45 Laatste update: 12-06-21, 08:20

Al bijna twintig jaar zendt het bedrijf Upper at Home zijn consulentes uit over heel Vlaanderen om groepjes uitgelaten vrouwen onder te dompelen in de wereld van massageolies, sexy lingerie en seksspeeltjes. De gastvrouw des huizes zorgt telkens voor een hapje en een drankje. Heel essentieel zo blijkt, zéker dat drankje. “Er is toch vaak nog een beetje schroom, merk ik, ook al zijn het vaak goeie vriendinnen onder elkaar. We merken dat het er na een glaasje cava of twee plots wat losser aan toegaat.”

Charlotte Blin (38) uit Heule, consulente Upper at Home

Aan het woord is Charlotte Blin (38) uit Heule, die al 15 jaar een tweetal ‘homeparties’ doet per week. “Wij vervullen toch wel een belangrijke maatschappelijke rol, vind ik, want het is belangrijk dat seks bespreekbaar is. Seks kan een heel mooie aanvulling zijn op een bestaande relatie. Maar als je zelf al beschaamd bent en dichtklapt als het over seks gaat, hoe kan je je partner dan vertellen wat je leuk vindt? Ik vind het zo jammer als vrouwen naar me toekomen en me zeggen dat seks voor hen niet hoeft, dat het telkens een verplicht nummertje is om hun man tevreden te stellen.”

Charlotte Blin (38) uit Heule doet al een 15 jaar een tweetal homeparties per week. “Ik ben heel open van nature: heel belangrijk als je wil dat andere mensen zich bij je op hun gemak voelen.” © Henk Deleu

Wát heeft Charlotte haar geliefde hobby gemist, tijdens corona. “Ik ben heel graag onder de mensen, en ik ben heel open van nature: heel belangrijk uiteraard als je wil dat andere mensen zich bij je op hun gemak voelen. Seks vind ik een belangrijk item in het leven. Upper at Home is mijn manier om een steentje bij te dragen rond diversiteit en seksualiteit. Tot slot hou ik heel erg van het product dat ik verkoop. Van Upper at Home krijgen we van alles een extra exemplaar cadeau, zodat we alles ook zelf kunnen testen. Ik heb dus een heel ruim assortiment speeltjes”, lacht Charlotte. “Een koffer vol. Voor alle duidelijkheid: dat is een andere collectie dan die waarmee ik van huis tot huis trek.”

Normaal leg ik een lepeltje van deze crème in het toilet, zodat alle dames even kunnen uittesten hoe stevig die prikkelt langs onderen. Maar omwille van corona kan dat nu wel niet

Charlotte Blin (38) uit Heule, consulente Upper at Home

Haar eerste groepje na deze lockdown? Enkele familieleden van haar die stonden te trappelen van ongeduld voor een avondje pikant-onschuldig plezier. De avond begint zoals steeds wat braaf, met parfums, zalfjes en crèmes. “Normaal leg ik een lepeltje van deze crème in het toilet, zodat alle dames even kunnen uittesten hoe stevig die prikkelt langs onderen, maar omwille van corona kan dat nu wel niet”, vertelt Charlotte. “Maar ik garandeer het je, met deze crème heb je een nog intenser orgasme.”

De avond begint zoals steeds wat braaf, met parfums, zalfjes en crèmes, om dan over te gaan naar speelsere accessoires. © Henk Deleu

Zoals in heel veel sectoren gelden er ook hier coronaregels, en die zijn - verrassing - niet altijd even duidelijk en logisch. “Ik heb me ook door een aantal pagina’s regels moeten worstelen, vooraleer ik min of meer wist wat mocht en wat niet”, zegt Charlotte. “Binnen mag je maar met vier dames samenkomen, buiten is er een maximumaantal van tien dames toegelaten. Ik moet als consulente een mondmasker dragen, net als de dames in de groep. Ook als het buiten is, jawel.”

Als wij met dezelfde groep in de tuin zouden samenkomen voor een barbecue, mogen de maskers af. Maar zet er een consulente voor die wat uitleg geeft over seksspeel­tjes, en er moeten plots mondmas­kers bij

Charlotte Blin (38) uit Heule, consulente Upper at Home

Met een masker is het meteen een pak minder leuk werken, zegt Charlotte. “Bij een gevoelig onderwerp als seks helpt het toch als je kan inspelen op de gelaatsuitdrukkingen van de klanten. Bovendien snap ik het niet goed: als wij met dezelfde groep in de tuin zouden samenkomen voor een barbecue, mogen de maskers af. Maar zet er een consulente voor die wat uitleg geeft over seksspeeltjes, en er moeten plots mondmaskers bij. Maar goed, ik heb begrip voor de regels, we willen allemaal van die corona af.”

Charlotte heeft voor de foto’s haar mondmasker afgezet, maar dat wel telkens opgezet als ze dichter bij de deelnemers kwam. De vier deelnemers zijn familie van elkaar, die hebben we dus ook hun mondmasker laten afzetten voor de foto.

De Jouvence, waarbij je met luchtdrukgolven in een ultrasnel tempo je hoogtepunt bereikt. Ikzelf heb mijn twijfels, je voelt amper iets op je wang. Maar Charlotte is overtuigend. “Dit is toch wel de Porsche van de seksspeeltjes”, weet Charlotte. © Henk Deleu

Na de massageoliekaars belanden we bij de mousse magique: een mousse die een vreemd knetterend geluid maakt als je die open wrijft op je huid. “Voor wat extra vuurwerk in de slaapkamer”, zegt Charlotte. En wie houdt van wat likken en proeven: “Met de Soft Caramel op jouw tepels en geslachtsdelen of die van je partner, heb je een caramelsnoepje in je bed.”

Ann ruikt aan de massageoliekaars. © Henk Deleu

Over naar de speeltjes op batterijen. Het ondeugend konijntje blijkt een van de favorieten te zijn van dit moment. “Je hebt deze clitorisstimulator in vier standjes, en bij het vierde standje knipoogt het konijntje naar je”, vertelt Charlotte. De Jouvence blijkt de revelatie te zijn, waarbij je met luchtdrukgolven in een ultrasnel tempo je hoogtepunt bereikt. “Dit is toch wel de Porsche van de seksspeeltjes”, weet Charlotte.

De Echo is een ideale vibrator om mee te nemen in je handtas en boven te halen als je voor de rode lichten staat. Ik beloof je: je vindt het opeens een pak minder erg als alle lichten op je weg op rood springen

Charlotte Blin (38) uit Heule, consulente Upper at Home

De Echo zorgt voor de breedste glimlachjes. Het is een heel kleine vibrator, die in de palm van je hand past. “Ideaal om mee te nemen in je handtas en boven te halen als je voor de rode lichten staat. Ik beloof je: je vindt het opeens een pak minder erg als alle lichten op je weg op rood springen.” Dat de Echo ook zo stevig blijkt te vibreren dat hij zichzelf haast van de tafel wipt, zorgt voor flink wat hilariteit.

De Echo zorgt voor de breedste glimlachjes. © Henk Deleu

Het gezelschap van Charlotte is heel divers: Ann is er 52, Chris 60, Gregory 42 en Hannelore 24. “Dat is ook zo typerend voor Upper at Home. Homeparties als deze zijn echt voor alle leeftijden.”

Hoe later op de avond hoe omvangrijker de speeltjes vaak worden. © Henk Deleu

Het is geen moment te vroeg dat avonden als dit opnieuw kunnen, zegt Charlotte, die met momenten eerder een luisterend oor is dan een verkoopster. “Na afloop komen de dames elk afzonderlijk langs bij me om door te geven wat ze graag willen aankopen”, zegt Charlotte. “Heel vaak komt de meer persoonlijke info dan naar boven. Dames voor wie seks pijnlijk is, omwille van vaginisme bijvoorbeeld. Jonge studentes die blijkbaar maar heel weinig basisinfo van thuis hebben meegekregen, en die me vragen of het kwaad kan dat ze één pil hebben vergeten te nemen.”

Schaamte

Charlotte maakt met plezier wat extra tijd voor de dames met vragen of problemen. “Consulentes zoals ik zijn vaak de eersten die aangesproken worden als vrouwen met iets zitten waarvoor ze zich wat schamen. Bij Upper at Home krijgen we ook de nodige opleidingen om met alle soort opmerkingen om te kunnen gaan. Als ik de dames zelf kan helpen, doe ik dat, maar vrouwen met wat dieper gewortelde problemen verwijs ik door naar de juiste hulpverlener. Een extra duwtje die avond kan vaak het verschil maken.”

Charlotte Blin (38) uit Heule doet al een 15 jaar een tweetal homeparties per week. © Henk Deleu

100-tal verkopers

Het concept Upper at Home werd in 2003 opgestart. Huidig zaakvoerder Eric Vandaele uit Brugge stond mee aan de wieg. Het bedrijf doet alles zelf: de accessoires en speeltjes ontwerpen, kiezen welke bedrijven ze voor hen produceren en zelf dus ook verkopen. Niet alleen via de Upper at Home-parties, maar ook via de vijf fysieke winkels van Tutti Passi. Er zijn vestigingen in Brugge, Gent, Hasselt, Leuven en Antwerpen. De hoofdzetel van het bedrijf is in Drongen. Een homeparty boeken kan via www.upperathome.com. Ook wie zelf een Upperlady (of -lord) wil worden, kan daar terecht. In totaal is er een 100-tal verkopers aan de slag, in West-Vlaanderen een stuk of 20.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en mis geen enkele promotie of aankondiging.