“De stilste klanten kopen de meeste speeltjes” - Upperlady Vicky De Beer in Krant van West-Vlaanderen

- Pers

Seksshops zijn passé, tegenwoordig worden seksspeeltjes gekocht op Upper at home-party's. Daarvoor komt een Upperlady. Je vindt ze overal, maar blijkbaar minder in de Westhoek. Vicky De Beer (29) uit Ieper is de enige en zoekt collega’s. “Als Upperlady heb je best niet te veel schroom”, zegt ze.

Vicky De Beer (29) is Upperlady, de enige voor heel de Westhoek. Ze is geboren in Poperinge, maar woont in Ieper. “Ik ben al anderhalf jaar Upperlady, al was ik wel een half jaar buiten strijd door zwangerschap”, vertelt Vicky. “Tien weken geleden werd Marie geboren, dus nu ben ik weer klaar om erin te vliegen.”

“Vroeger organiseerde ik als gastvrouw al eens een demo bij mij thuis met vriendinnen. Dat was altijd heel gezellig. Wat de Upperlady deed, sprak me aan. Ik dacht: ik kan dat ook, aangezien ik vlot ben in de omgang met mensen. Na het volgen van twee startdemo’s bij collega-Upperlady's en een dagopleiding mocht ik starten.”

“Een Upperlady gaat bij de mensen thuis om het gamma van Upper at home voor te stellen”, vervolgt Vicky. “Dat is heel uitgebreid en gevarieerder dan veel mensen denken. Het gaat van gadgets en lichaamsverzorging tot lingerie en speeltjes. We bouwen geleidelijk op en presenteren niet meteen de seksspeeltjes, maar beginnen met lichaamverzorging en gaan dan naar de meer gewaagde producten in het gamma. Ik herinner me nog goed mijn eerste keer. Dat was toevallig bij vrienden én met een dragqueen erbij. Ik was een beetje zenuwachtig, maar gaandeweg werd de sfeer losser en werd het een heel gezellige avond. Het smaakte naar meer.”

FIFTY SHADES
Ondertussen heeft Vicky al tientallen Upper at home-party's achter de rug. “Ik probeer toch één of twee keer per week bij mensen thuis te gaan. We staan ook op veel evenementen. Zo stonden we onlangs drie dagen in Kinepolis naar aanleiding van de film Fifty Shades Freed. Ook voor een ladiesnight worden we veel gevraagd. Zo zal ik aanwezig zijn op de Ladiesnight 3.0 op donderdag 1 maart in Ieper.”

“Het is niet dat ze daar ter plaatse meteen de producten uittesten”

Upper at home is dringend op zoek naar vlotte dames die Upperlady willen worden. “We hebben een tiental vacatures openstaan”, zegt Vicky. “Voorlopig ben ik de enige Upperlady in de Westhoek, maar collega’s zijn altijd welkom. Ik doe heel West-Vlaanderen. Samen met de andere Upperlady's vormen we een hechte groep en springen in voor elkaar als het nodig is. Op evenementen staan we dikwijls samen.”

VROUW VAN 70
De Upper at home-party's zitten in de lift en de klanten komen uit alle lagen en leeftijdscategorieën. “Vorige week kon ik in de Kinepolis een vrouw van 70 naar de stand lokken. Ze was heel geïnteresseerd en kocht uiteindelijk een Fontaine de Jouvence”, vertelt Vicky. “Dat is een speeltje dat je op de clitoris plaatst en dat luchtgolfjes geeft. Het geeft 99 procent orgasmegarantie, en meestal dan nog binnen de minuut. Er was zelfs iemand in Kinepolis die zei dat ze in 8 seconden een orgasme had gekregen. Het is wel leuk om zulke reacties te krijgen.” (lacht, red.)

Het aantal seksshops in de provincie daalt, terwijl Upper at home steeds populairder wordt. “Ik denk dat de drempel toch lager is om bij iemand thuis seksspeeltjes te kopen dan in een winkel. Dat het met een hapje en een drankje is, stelt de mensen op hun gemak. Ze kunnen alles voelen, ruiken en in hun handen nemen. Er wordt ook heel wat afgelachen. Als Upperlady moet je er ook mee kunnen lachen. Je mag gerust eens een grapje ertussen gooien.”

VRIJGEZELLENAVOND
“We worden ook soms gevraagd voor een vrijgezellenavond. De toekomstige bruid krijgt dan opdrachtjes zoals lingerie showen of geblinddoekt aan een speeltje voelen en raden wat het is. Als beloning krijgen ze een vrijgezellendiploma. Veel schroom zie ik niet bij de klanten. Het is ook niet vulgair. We brengen het op een vrouwvriendelijke manier, waardoor het geen grote drempel is voor mensen die niet veel gewoon zijn. Ik heb al ondervonden dat de stilste klanten soms de meeste speeltjes kopen. Maar iedereen gebruikt meestal zijn manieren. Het is niet dat ze daar ter plaatse meteen de speeltjes uittesten. We zetten wel een potje lustopwekkende muntcrème op het toilet en dat mogen ze uitproberen. De andere producten mogen ze voelen, maar alleen boven de gordel.”

“Nooit gegeneerd om over zulke dingen te praten”

De grote vraag is of Vicky ook zelf alle speeltjes probeert die ze aan de vrouw probeert te brengen. “Mocht ik een euro krijgen telkens men mij die vraag stelt, ik zou schatrijk zijn”, lacht Vicky. “Laat ons zeggen dat het niet iets is dat ik aan de krant zou vertellen. Mijn grootmoeder leest Het Wekelijks Nieuws.” (lacht, red.) “Maar ik ben nooit gegeneerd geweest om over zulke dingen te praten. Wie wel veel schroom heeft, is misschien minder geschikt om Upperlady te worden. Een Upperlady moet vlot en enthousiast zijn. Je moet graag tussen de mensen en goed georganiseerd zijn.”

Vicky is upperlady in bijberoep als zelfstandige. “Ik kan niet klagen over de verloning. Groepen moeten niet betalen om ons te laten komen. Bij een verjaardagsfeestje of vrijgezellenavond vragen we wel een franchise voor onze onkosten, maar als er iets aangekocht wordt moeten ze ook niet betalen. In principe is er bij een demo geen aankoopverplichting, maar ik heb nog nooit gehad dat er niets gekocht werd.”

DOOR TOM GHEERAERT in Krant van West-Vlaanderen.
(Dossier erotiek in West-Vlaanderen op vrijdag 12/02/2018. Foto door TOM GHEERAERT.)

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en mis geen enkele promotie of aankondiging.